Analiza Socializer

Dziś wezmę pod lupę Socializer.



Zobaczymy, czy inwestycja w tę spółkę może mi wyjść na dobre.

Socializer to agencja reklamowe. Skupia się głównie na mediach społecznościowych. Facebook jest na topie, więc nisza całkiem całkiem.

Dlaczego w nich zainwestowałem?

Bardzo lubię firmę Google. Można wręcz powiedzieć, że mam do nich słabość. Mają ciekawy pomysł na biznes i wysokiej jakości produkty. Google to nie jest firma informatyczna tylko agencja reklamowa! Tak samo Facebook, Twitter czy Nasza Klasa. Produkt to tylko pretekst do sprzedaży reklam! A Socializer to właśnie taka mała agencja reklamowa, która działa w internecie. Trochę szczęścia, wypłynięcie za granicę i sukces gotowy!

Tak. Mam nadzieję, że Socializer odniesie sukces... przez przypadek.

Nie żeby Socializer nie prowadził zyskownej działalności. Prowadzi. Ale nic mi z kilku milionów zysków rocznych. Wolałbym, by inwestowali całość zysków i wychodzili za granicę.

Rzuciłem okiem, jak rozwija się Socializer. Tak oto prezentują się ich przychody:

IQ 2013 - 3,7 mln zł
2012 - 10 mln zł
2011 - 3,2 mln zł

Jak widać, całkiem nieźle rosną i rozpychają się na rynku. W raportach finansowych widzę, że sporo też inwestują... a inwestycje to przecież szansa na przyszłe zyski.

Czy Socializer to czarny koń New Connnect i przyszły polski Google? Oby! Tego im (i sobie) życzę.